31 Mart 2012 Cumartesi

gülümseyen gözler :)

Bugün, güneşli bir cumartesi öğlen üstüsünde, ayık kafayla gündüz gözüyle başlıyorum yazıma. Bu sefer bana yeni demlemiş olduğum taze çayım ve vişne suyum eşlik ediyor, arka fonda da hayat veren güzel nameler süslüyor odamı. Melankolik yazılar da bir yere kadar tabi, gerçek kişiliğimi yansıtan hayat dolu bir yazı yazma gayretindeyim bu denememde.
Hava da bir açıp, bir kapanıyor o da benim gibi dengesiz biraz. Ben de güneşi gösterip, kapatan mavi gökyüzü üzerine serpiştirilmiş beyaz bulutlu havalar gibiyim, kişiliğimi anlatmak için güzel bir örnek oldu diyebilirim bu.
Çevremde bahar depresyonu mudur, nedir bilmiyorum ama bu ara çok depresif arkadaşım var. Onlara elimden geldiğince yardım ederken, kendimi biraz kötü hisseder gibi oldum ama yine toparladım kendimi çok şükür. Bu yazıyı depresyona meyilli arkadaşlarıma armağan edeyim en iyisi ben. Hayatın güzel yönlerini göstermeye çalışacağım elimden geldiğince.
The Secret (Sır) diye bir kitap vardı. Bundan birkaç yıl öncesine kadar dünyayı kasıp kavuran, best seller olan bir kitap çoğunuz hatırlar. Ben de elime alıp okumaya başlamıştım ama aynı şeyleri tekrar tekrar anlatmasından çok sıkılıp, kapağını kapatıp ana fikri anlayanlardanım. Çok saçma gelen yönleri vardı kitabın ama ana fikri bence gayet doğruydu. "Sen dünyaya pozitif enerji yayarsan, o sana pozitif yansır" gibisinden bir ana fikri vardı söylemek istediği. Kitabı okudum, sonra düşündüm biraz... Ve dedim ki "Adamlar hayatın şifresini çözmüş aga" Sonra uygulayım dedim bu felsefeyi ve şaşırtıcı sonuçlar almaya başladım. Auramın çok tuhaf bir şekilde çok güçlü olduğunu farkettim. Örnek vermek gerekirse; uzun süre muhattap olduğum insanlarla aynı anda aynı şeyleri düşünmek, batak, okey vs oyunlar oynarken çok çene yapıp kendime güvenerek oynadığımda iyi eller gelmesi gibi falan filan... Kendi hayatımda bunu uyguladıktan sonra mutsuz arkadaşlarıma tavsiye amaçlı hayata pozitif yönleriyle bakmayı aşıladım. Beni dinleyip uygulayanlar gerçekten mutlu oldular.
"İyi tamam, hayata pozitif yönlerinden bak diyorsun da nasıl bakalım" diyenler olacaktır. Aslında olayın ana kahramanı "gülümsemek", çevrenizde somurtkan insanlar varsa sizin mutlu olmanız beklenemez eğer böyle sadist bir kişiliğe sahip değilseniz tabi. Çevrenizdeki her şey üstünüze bile gelse siz yine de gülümseyim, çevreniz de sizden etkilensin onlar da gülümsesin. Konar, göçer dertleri fazla büyütmeyin kafanızda, küçük sorunlarla uğraşmak küçük insanların işidir. O yüzden boşverin takmayın çoğu şeyi diyorum size ve yazımın sonunda size anlatmak istediklerimi en iyi açıklayacağını düşündüğüm bir şarkıyla veda ediyorum :) http://fizy.com/#s/1i0uyq Pijama - Boşvermişim Dünyaya ;)

2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık efem . Gülümsemeyi herkes yapabilir , ama sahte olanlarından kaçınmak lazım. Samimi gülüşlerle karşılaşmanız dileğiyle...

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler hanım efendi, herşeyin sahtesinden uzak durmak lazım :)

    YanıtlaSil